Nie od dziś wiadomo, że platforma Google co i rusz wprowadza kolejne usługi, mające podnieść atrakcyjność i użyteczność Google +. Jedną z ciekawszych opcji, z pewnością znanych przez osoby zajmujące się lokalnym SEO, jest Google Moja Firma. To rozwiązanie dające olbrzymie korzyści dla wielu firm, dlatego warto przyjrzeć się temu tematowi z bliska.
Google Moja Firma jest nowoczesną usługą, która choć kierowana dla wszystkich doskonale sprawdza się głównie przy małych i średnich przedsiębiorstwach. Jej stosowanie może zwiększyć potencjał danej firmy i sprawić, iż stanie się widoczniejsza w wynikach wyszukiwania. W jaki sposób? Przede wszystkim dzięki SEPR-om i ich lepszej widoczności, a więc wynikom wyszukiwania danej frazy po wpisaniu jej w przeglądarkę internetową. Choć sposób jest prosty, może przynieść pożądane efekty, a dodatkowo, jak w przypadku lokalnych firm, stanowić podstawę ich marketingu.
W jaki sposób zatem właściwie przygotować się do działań biznesowych w Google Moja Firma? Poniżej zaprezentowane zostały pewne podstawowe kroki i wskazówki, z którymi platforma wyda się łatwa i przyjemna w użytkowaniu. Być może już niebawem, stanie się ona Państwa podstawowym narzędziem.
Co jest zatem najważniejsze? Zwrócenie uwagi, aby Państwa wizytówka była wypełniona w 100%. Nawet z pozoru niepotrzebne informacje mogą przyczynić się do osłabienia pozycji na rynku a ostatecznie sprawić, iż firma nie będzie widoczna w oczekiwany sposób.
Przede wszystkim – TYTUŁ.
Choć może się to wydawać dziwne, z poziomu widoczności w Internecie tytuł wizytówki ma kluczowe znaczenie. Dlatego przed podjęciem pochopnej decyzji, warto się nad nim dłużej zastanowić. Dobrze jest również zrobić rekonesans wśród konkurencji na rynku lokalnym, aby stworzyć coś niepowtarzalnego i charakterystycznego jednocześnie. Dobrze jest zatem połączyć nazwę danej firmy z jej cechą/cechami charakterystycznymi. Zwykle proste, klasyczne rozwiązania są najlepsze. Należy jednak pamiętać, iż ustawienie tytułu powinno mieć miejsce raz, dzięki czemu w późniejszych etapach łatwiejsze będzie cytowanie przedsiębiorstwa. Podstawą jest bowiem jeden i nieustanny NAP (name, address, phone) czyli podstawowe dane, które klienci zapamiętują. Czym zaskoczyć? Zastosowaniem w tytule encjo HTML, które zdecydowanie wyróżnią Państwa wizytówkę na tle innych.
Ogólny wygląd i grafika.
Nie od dziś wiadomo, że liczy się pierwsze wrażenie. Dlatego decydując się na założenie wizytówki należy pamiętać o jej graficznym aspekcie. Należy zatem pamiętać, iż dwoma podstawowymi czynnikami wizualnym jest logo i tło, stanowiące podstawę samej wizytówki. To one wyświetlają się „na pierwszy rzut oka”, powodując, iż dany klient zostaje na stronie, bądź też nie. Dlatego warto zwrócić uwagę, aby były one dobrej jakości a w miarę możliwości dobrze również regularnie dodawać zdjęcia w obszarze wizytówki naszej firmy. To ją zdecydowanie uatrakcyjnia sprawiając, iż odbiorca czuje się usatysfakcjonowany. Doskonałym pomysłem jest wynajęcie licencjonowanego fotografa Googli bądź też zainwestowanie w gify, zamiast klasycznych plików jpg. To z pewnością przyciągnie uwagę, sprawi, iż wizytówka stanie się atrakcyjna i wyjątkowa.
Dokładne dane teleadresowe.
Choć brzmi to banalnie wielu właścicieli nie zwraca uwagi na poprawność danych swojej firmy. Dlatego też często można spotkać się z błędnymi numerami telefonów czy też adresem. Coraz częściej w takich wizytówkach pojawiają się również godziny pracy i jak się okazuje, nie bez powodu. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania, osoba wyszukująca konkretną firmę ma możliwość sprawdzenia, czy w danej chwili jest otwarta.
Istotne również aby przede wszystkim podawać podstawowy numer telefonu. W przypadku kilku linii najlepiej zapisać ten, pod którym jest ktoś zawsze obecny- w końcu odwiedzający wizytówkę człowiek jest potencjalnym klientem. Najlepiej widziany jest jednak numer stacjonarny, dodający osobom zainteresowanym pewności, co do wiarygodności firmy.
Kolejną ważną rzeczą są kategorie- charakteryzujące daną działalność. Dzięki nim nazwa firmy pojawia się w lokalnej wyszukiwarce.
Interesujący i szczegółowy opis.
To, w jaki sposób zostanie opisana firma ma kluczowe znaczenie. Stanowi bowiem główną informację dla osób, które wyszukują konkretnych usług i działań. Dobrze zadbać, aby zdania opisujące przedsiębiorstwo były stworzone w naturalny i łatwy do zrozumienia sposób. Dobrym rozwiązaniem jest również wstawienie odnośników do bezpośrednich podstron, dzięki którym potencjalny Klient może się przenieść na interesujący go obszar.
Opinie Klientów kluczem do reklamy.
Ciekawym aspektem każdej wizytówki jest możliwość dodawania opinii przez klientów, którzy skorzystali z jej usług. Stanowi to samoczynną i chyba najlepszą formę reklamy. Ponadto jest motorem napędzającym, który sprawia, że dążenie do usatysfakcjonowania klientów jest priorytetem. Zdarzają się jednak negatywne opinie- nie należy ich lekceważyć a grzecznie i w przemyślany sposób odpowiadać na nie. To sprawia, że wiarygodność firmy wzrasta a jej wizerunek jest lepszy.
Odpowiednia aktywność.
Prowadzenie wizytówki Google Moja Firma powinno odbywać się cyklicznie. Im więcej aktywności, tym większa szansa na zwrócenie uwagi potencjalnych odbiorców. Tym bardziej, iż obecne standardy pozwalają na zamieszczanie różnego rodzaju gifów, memów, zdjęć czy tekstów, pojawiających się także na blogach czy Facebooku.
Statystyki i wprowadzanie zmian.
To bardzo przydatna funkcja, umożliwiająca stałą kontrolę nad profilem firmy. Dzięki poszczególnym statystykom osoba zajmująca się stroną jest w stanie sprawdzać ilu klientów wyświetlało konkretne informacje czy zdjęcia. To także rozwiązanie umożliwiające kontrolę poziomu zadowolenia klientów czy bezpośredniego przechodzenia na stronę firmową.