Pozycjonowanie sklepu internetowego.  Łatwość czy wyzwanie?

Pozycjonowanie sklepu internetowego.  Łatwość czy wyzwanie?

Pozycjonowanie sklepu internetowego.  Łatwość czy wyzwanie?

by 17 listopada 2015

Obecność różnorodnych narzędzi i aplikacji sprawia, iż założenie sklepu internetowego to prosta i szybka sprawa. Jego wyposażenie, efektowny wygląd to jedno ale utrzymanie się na tle tak ogromnej konkurencji, wydaje się nie lada wyzwaniem. Ile należy wydać na właściwe działania? Czy można to zrobić samodzielnie? Jak zbudować zaufanie klientów i ich lojalność na długo? Pewne informacje na ten temat zostaną podane w poniższym tekście.

Łatwo jest walczyć o dobrą pozycję w konkretnej branży?

Bez względu na to, czy jest to branża elektroniczna czy odzieżowa każdy sklep musi codziennie zmagać się z konkurencją. Najczęściej kluczem do sukcesu okazuje się znalezienie odpowiedniej niszy w każdej dziedzinie. Najlepiej, aby nie było w niej jeszcze konkurencji, choć w obecnych czasach coraz ciężej o taką branżę. Warto jednak wiedzieć, iż specjalizacja tego rodzaju stawia także pewne ograniczenia, w postaci zawężenia potencjalnej grupy odbiorców. Dlatego najlepiej więc rządzić na szerszym terytorium a na dodatek, robić to z głową i pomysłem. Zbyt mała wiedza i doświadczenie sprawia, iż wielu sprzedawców decyduje się wytoczyć działa cenowe i skoncentrować się wyłącznie na obniżce cen. Takie działania kłócą się jednak z zasadami konkurencji rynkowej a co ważniejsze sprawiają, iż w ciągu roku, dwóch czy nawet trzech lat taka firma znika z pola walki.

Istnieje jednak druga strona medalu. Na szerokim rynku, są bowiem obecne firmy o ugruntowanej, wieloletniej pozycji. Przedsiębiorstwa silne, międzynarodowe, które maja olbrzymie środki wykorzystywane na reklamę i e-marketing. Czy możliwa jest zatem wygrana w nierównej walce pomiędzy nowopowstałym sklepem internetowym a „starym wyjadaczem”?

Pośpieszne zatrudnienie SEO specjalistów.

Wielu sprzedawców czy właścicieli sklepów stawia wyłącznie na SEO marketing. Choć wydaje się niezwykle istotny, w praktyce wszelkie działania pokazują, iż jest on zaledwie wierzchołkiem góry lodowej. Dlaczego? Bowiem do podstawowego optymalizowania sklepu pod internetową reklamę muszą zostać spełnione pewne wymogi, narzucane przez konkurencję i potencjalnych klientów, tak często nie stosowane przez „specjalistów od SEO”. Jeśli więc dany sklep internetowy posiada jasno sklasyfikowane i logicznie ułożone produkty, szybko wczytujące się strony, które płynnie przechodzą między sobą a każdy z produktów posiada unikalną nazwę, opis oraz stosowne, zachęcające zdjęcia można przystąpić do początkowej optymalizacji.

Dlatego też w początkowej fazie powstawania sklepu należy zwrócić uwagę na wygląd i wartości dodawane na stronie. Jeśli są one zgodne ze standardami, przejrzyste i logicznie poukładane, można przejść do kolejnego kroku, wzbudzania zainteresowania własnym sklepem i zdobywania potencjalnych klientów.

 

Charakterystyczna osoba stanowiąca twarz danej marki.

W jaki sposób sprawić, że o danej stronie będzie mówiło coraz więcej osób. Pomysłów na takie działania jest zapewne kilka. Można się za nie brać dopiero, gdy sklep jest gotowy pod każdą postacią. W innym wypadku z dużego zainteresowanie można spaść na samo dno, oznaczające w wielu przypadkach utratę klientów na stałe.

Aby zyskać przychylność i zainteresowanie internatów należy MÓWIĆ. I to nie o drobnostkach. Przecież każdy sklep (zwłaszcza nasz) jest niekończącą się kopalnią pomysłów. Rozpoczynając od klasycznych tekstów o firmie, jej charakterystyki i historii po szczegółowe recenzje poszczególnych produktów, porównywanie ich między sobą aż do ciekawych tutorialów, konkursach czy też interesujących wywiadach branżowych prezentowanych w formie filmików czy gifów. Wszelkiego rodzaju treści, zwane contentem wpływają na wizerunek danego sklepu, zwiększając jego atrakcyjność.

Sposób wydaje się prosty. Należy bowiem założyć stronę na Facebooku, przypiąć odpowiednie zdjęcie na Pinereście czy zachwycić ciekawym filmikiem na własnym kanale Youtube’a. Możliwości jest naprawdę wiele, trzeba tylko wiedzieć co i w jaki sposób wykorzystać w swoich działaniach. Najlepszym rozwiązaniem jest jednak prowadzenie bloga, bowiem to na nim pojawia się zwykle najwięcej treści. Co ważniejsze, każdy wpis może być podpięty pod filmiki na Youtubie. Niektóre przypadki dopuszczają jednak pominięcie formy pisanej i koncentracje wyłącznie na krótkich i ciekawych filmach video.

Bez względu na to, która opcja zostanie wybrana ważne, aby treści zamieszczane przy naszym udziale były zawsze oryginalne, unikalne, świeże i  wartościowe. Ciekawym czynnikiem jest również odpowiedni sprzęt i możliwości, które daje, ale na początku nie warto w niego inwestować. Wystarczy tylko zwrócić uwagę na wszystkie narzędzia, które znajdują się pod ręką.

Każde działanie marketingowe (w postaci tych opisanych powyżej) mają szansę stać się potężną bronią w walce z konkurencją, zyskaniem ruchu na stronie oraz nowych klientów. Jeśli do treści dodamy odpowiednie znaki brandingowe, w postaci logo czy znaków wodnych ale zrobimy to w sposób nienachalny, sukces sklepu jest w zasięgu ręki. Zbyt duża ilość skłaniania klientów do danej strony traktowana jest jak spam i odrzuca a nie przyciąga internautów.

Chroniczny brak czasu, umiejętności i doświadczenia – Planownia.pl rozwiązaniem problemów.

Bez względu na to, czy sami wykonujemy pewne działania marketingowe, czy zlecamy to komuś dobrze jest mieć na uwadze, że tylko równowaga i wyważenie przynoszą oczekiwane rezultaty. Dlatego jeśli samemu nie ma się pojęcia o takich rozwiązaniach, dobrze jest posiłkować się wiedza specjalistów w tym zakresie. Planownia.pl jest więc pomysłem nowoczesnym, o kreatywnych  ekspertach, którzy doskonale dopasowują się do oczekiwań, potrzeb i wymogów, stawianych nie tylko przez właścicieli ale również konkurencję. Pozycjonowanie sklepu jest kluczowe, czasem więc lepiej odpuścić i zdać się na pomysły i wiadomości kogoś, kto od wielu lat współpracuje z najlepszymi markami i przedsiębiorstwami, także poza granicami kraju.