Doskonała strona www – co zrobić, by Twoja również taka była?

Doskonała strona www – co zrobić, by Twoja również taka była?

Doskonała strona www – co zrobić, by Twoja również taka była?

by 15 listopada 2015

Projektowanie dobrej strony www wymaga pewnej wiedzy i zastosowania przemyślanych technik. Choć wielu ludziom wydaje się, iż takie działania są banalnie proste, najnowsze wyniki badań pokazują, w jak dużym błędzie są. Według 30 % użytkowników stron internetowych ich budowa jest właściwa. Pozostali internauci mają co do tego pewne wątpliwości.

W czym zatem tkwi problem właściwego projektowania stron internetowych?

Najczęstszym problemem jest bagatelizowanie pewnych rzeczy. Twierdzenie, że dana firma działa od wielu lat i jakość funkcjonuje jest jednym z najbardziej mylących. Biznes wymaga nieustannej opieki, wprowadzania rozwiązań zaawansowanych technologicznie i logistycznie. Nawet projekt nowej strony ma niebywałe znaczenie dla rozwoju biznesu. Zwykle pewne rzeczy są niedostrzegalne do momentu, gdy sytuacja firmy zaczyna się diametralnie zmieniać na gorsze. Dlatego poniżej zostanie zaprezentowanych kilka istotnych wskazówek, pozwalających na stworzenie idealnej strony www, stanowiącej wizytówkę danego przedsiębiorstwa.

 

Podstawą jest Benchmarking.

Brzmi imponująco ale czym właściwie jest to zjawisko? To nic innego jak porównywanie pewnych cech danej firmy z innym, wiodącym na rynku w danej branży przedsiębiorstwem. To możliwość wykorzystywania poprawnych wzorców, stosowanych we własnej firmie. To rozwiązanie umożliwiające ustalenie, w jakiej kondycji jest nasze przedsiębiorstwo (albo jego poszczególne działy). Bardzo przydatne narzędzie, umożliwiające zwiększenie efektywności strony internetowej a w konsekwencji prowadzące również do zwiększenia potencjalnych odbiorców danego towaru.

Decydując się na benchmark można mieć pewność, iż powielane wzorce są tymi właściwymi- co w przypadku budowania strony internetowej może oznaczać czerpanie pomysłów z doskonałej grafiki czy układu strony. Niestety w większości przypadków benchmark jest wykorzystywany niewłaściwie , opierając się na porównywaniu z firmami lokalnymi, należącymi do najbliższej konkurencji. Co zatem zrobić, by wzorować się na najlepszych i tworzyć skuteczny benchmark?

Przede wszystkim znaleźć właściwy Benchmark wizualny, do którego dążenie podniesie jakość strony www.

Nowoczesne firmy skupiają się na stawianiu przed sobą najlepszych benchmarków, które pozwalają na nieustanne udoskonalanie własnego przedsiębiorstwa. Dlatego aby mieć pewność, że Państwa strona odniesie pożądany efekt, warto zwrócić uwagę na najlepsze strony- oferty najbardziej popularnych przedsiębiorstw w danej branży. Jakby jednak tego było mało nie warto porównywać samej Polski, należy się skupić na kraju, Europie i Stanach Zjednoczonych. Wówczas ma się porównanie i można łatwo znaleźć pewne, powtarzające się schematy. Takie odnoszenie się do innych krajów ma nie lada znaczenie, gdyż dzięki niemu można swobodnie określić, jakie trendy obowiązują obecnie na rynku.

 

Właściwa struktura informacji.

Każda strona, nawet ta najprostsza posiada własną strukturę. Od niej bowiem zależy to, jak czuje się klient w naszym sklepie. Dobra strona internetowa to taka, która posiada odpowiednio sklasyfikowane informacje. Jeśli posiadają one swoją rangę i wartość, wówczas internauta odbiera dany przekaz jasno i precyzyjnie. Największym błędem wielu firm jest prezentacja wszystkich treści na jednym poziomie, co prowadzi do chaosu i dezorientacji.

 

W jaki sposób takie błędy wpływają na potencjalnego odbiorcę?

Największym problemem wielu potencjalnych klientów jest brak możliwości znalezienia informacji, która przekona go do konkretnego zakupu. Wybierając określone artykuły ciężko uzyskać o nich podstawowe informacje. W poszukiwaniu szczegółów, często należy przeklikać co najmniej kilka podstron, stanowiących zlepek niepotrzebnych zdań i stratę cennego czasu.

 

Dobry tekst ma pracować na biznes. Na co zatem należy zwrócić uwagę?

W dobie mnogości tekstów i słów w Internecie, ciężko stworzyć coś, co przyciągnie uwagę i sprawi, że zostanie wyróżniony na tle konkurencji. Należy zatem dokładnie przeanalizować sposób podawania informacji i zrobić to z głową. Najlepszą metodą jest również wprowadzenie do zwykłego tekstu atrakcyjnych form wizualnych, podkreślających konkretne elementy (np. w postaci zdjęć czy grafik). Często zastosowane zostają również KRZYKLIWE NAGŁÓWKI, zdecydowanie wyróżniające się na tle innych liter. Takie drobne ale przemyślane zabiegi wpływają na atrakcyjność. W całym toku przygotowywanie strony nie należy jednak zapominać o samej treści, umożliwiającej uzyskanie konkretnych informacji w krótkim czasie.

Najnowsze badania potwierdzają, iż przekaz wideo angażuje odbiorcę w 90% przypadków, dlatego warto również zamieścić go gdzieś na swojej stronie.

 

Przypatrz się, w jaki sposób funkcjonują najlepsi na rynku.

Każda usługa czy tez produkt powinien znaleźć swojego szczęśliwego znalazcę. Niestety w dobie ilości sklepów internetowych, taki proces jest niezwykle trudny do osiągnięcia. Dlatego trzeba poważna przeanalizować możliwości, pozwalające na stworzenie ciekawej i pożądanej oferty, umożliwiającej wybicie się na tle tłumnej konkurencji. Dobrze jest zatem zapewnić swoich potencjalnych klientów o wartości i profesjonalizmie oferowanej usługi oraz bezpieczeństwie zamawiającego dany produkt.

Social proof jest tzw. społecznym dowodem słuszności , co w praktyce e-biznesu oznacza potwierdzenie danej społeczności (np. wśród klientów sprzętu AGD) , że konkretny produkt jest wartościowy i właściwy a przede wszystkim – polecany. Niestety rozpoczynając nową działalność to właśnie social proof jest największym wyzwaniem. Istnieją jednak pewne techniki, pozwalające na zwiększenie społecznego zaufania wśród potencjalnych odbiorców.

  • Opinie klientów- i to te proste, szybkie, które nie wymagają poświęcania zbyt dużej ilości czasu. Wszystkie współczesne badania potwierdzają, iż pozytywnie zaprezentowany produkt może stać się artykułem pożądanym nawet o 85 % więcej w stosunku do tego nie zaopiniowanego.
  • Portfolio – To bardzo cenne narzędzie, pozwalające potencjalnym klientom zapoznać się z firmami, które skorzystały z naszych usług. Prezentacja dużych przedsiębiorstw i ciekawych projektów z pewnością wpłynie korzystnie na rozwój własnej firmy a dodatkowo pozwoli na zyskanie zaufania nowych odbiorców.
  • Studia przypadku- choć brzmi to dziwie, to prezentacja rozwiązywania różnorodnych problemów za klientów może zwiększyć powodzenie konkretnej usługi. Internauci dostają bowiem informacje, iż dana firma doskonale radzi sobie z nieprzywidzianymi sytuacjami, co zwiększa jej wiarygodność i wartość na rynku.
  • Metamorfozy- w wielu dziedzinach element niezbędny, umożliwiający prezentację działalności firmy na przestrzeni jakiegoś okresu. Ciągłe polepszanie i zmiany wpływają korzystnie na odbiór w oczach klientów. Warto zatem zastanowić się nad opcjami, pozwalającymi na jeszcze większe zainteresowanie i budowanie marki.

Related Strony WWW Articles

Similar Posts From Strony WWW Category