Co zrobić, by odwiedzający stał się kupującym w sklepie internetowym?

Co zrobić, by odwiedzający stał się kupującym w sklepie internetowym?

Co zrobić, by odwiedzający stał się kupującym w sklepie internetowym?

by 15 listopada 2015

Każdy właściciel e-biznesu – sklepu internetowego marzy o zwiększeniu ruchu na swojej stronie. Zwykle jest to mocno czasochłonne i trudne zajęcie, nie wspominając o miesięcznych, wysokich kosztach. Istnieją jednak pewne teorie, które pozwalają na jego optymalizację i sprawienie, że zwykły odwiedzający staje się również zadowolonym klientem. Część przedsiębiorców ocenia jednak takie działania negatywnie nie wierząc w ich możliwości. Tylko nieliczna grupa osiąga wyznaczone cele- dzięki determinacji i wierze we własne możliwości.

Współczynnik konwersji nieustannie jest podawany licznym analizom, badaniom czy próbom jego zwiększania. Choć nie zawsze się sprawdza a wyciągane wnioski czasem prowadzą do błędów, warto mieć go na uwadze. Dobrze zatem zwrócić uwagę na kilka technik, dzięki którym może zwiększyć się jeden z najważniejszych czynników w popularnym biznesie internetowym.

Sklep internetowy – Spersonalizowana oferta mogąca stanowić klucz do sukcesu.

Choć brzmi to niewiarygodnie dla niektórych ludzi, Internet jest siecią informacji o podróżach wirtualnych użytkowników po stronach.  Pliki cookies są cennym źródłem danych, które mogą być niezwykle przydatne w pracy sklepów internetowych. Obecne technologie pozwalają bowiem na dokładne prześledzenie ruchów potencjalnych klientów. Decydując się na spersonalizowaną ofertę można przedstawić internautom optymalną, indywidualną ofertę skracającą czas zakupów i wyszukiwania poszczególnych produktów. Korzystając z takiej opcji, sklep automatycznie przedstawia odpowiednie propozycje dla każdego, oddzielnego klienta. Dzięki niej każdy sprzedawca dokładnie wie, czego osoba odwiedzająca stronę szuka. Takie rozwiązanie zdecydowanie zwiększa współczynnik konwersji.

Opinie użytkowników jako doskonała reklama sklepu.

Zadowolony klient jest nie tylko satysfakcją sprzedającego ale również doskonałą reklamą jego sklepu. Dlatego podstawową strategią w biznesie internetowym powinna być możliwość wystawiania opinii. I nie chodzi tu tylko o zdanie ludzie dotyczące produktów. Na wielu stronach można bowiem przeczytać także informacje dotyczące fachowej i profesjonalnej obsługi bądź szybkiego czasu realizacji zamówień. Takie rozwiązanie powinno być udostępnione na głównej stronie sklepu, jak również pod konkretnymi produktami.

Istnieje wiele platform czy też forów , na których każdy użytkownik elektronicznych zakupów ma możliwość wypowiedzenie własnej opinii na temat danego sklepu. Warto więc poświęcić odrobinę czasu i stworzyć gotowe narzędzie do tego typu działań. Należy jednak pamiętać, iż takie rozwiązanie wymaga na pracownikach sklepu odpowiedniego podejścia do Klienta. Pozytywne opinie pojawiają się często, jednak ludzie są mściwi i często wykorzystują byle pretekst do zamieszczania negatywnych opinii. Stworzenie możliwości wyrażania własnego zdania jest więc mobilizacją danej firmy do nieustannego dążenia do doskonałości i satysfakcji klientów.

 

Niezawodny cross-selling i up-selling.

Odwiedziny w konkretnym sklepie wiążą się z pewnymi oczekiwaniami. Klient poszukuje odpowiednich produktów, które następnie porównuje ze sobą. Prezentując wysokiej jakości sprzęt AGD warto zaproponować również do niego przydatne akcesoria, zwiększające możliwości korzystania z danego urządzenia. Pomocnym rozwiązaniem okazuje się również zaprezentowanie tych samych produktów w nieco wyższej cenie, dzięki której potencjalny klient ma możliwość otrzymania dodatkowych korzyści (np. w postaci określonych funkcji, niedostępnych w tańszych modelach).

Każdy klient (również my sami) często sugerujemy się różnymi rzeczami, podczas dokonywania zakupów. Jedną z lepszych opcji jest więc również prezentacja najczęściej wybieranych artykułów przez innych ludzi. Popularność danego modelu może świadczyć bowiem o wytrzymałości, wieloletnim użytkowaniu a więc zadowoleniu innych ludzi, którzy wcześniej dokonali interesującego nas produktu.

 

Czym jest karuzela partnerów i dlaczego jest istotna dla każdego e-biznesmena?

Na rynku cenieni są przedsiębiorcy kreatywni, którzy nie boją się wykorzystywania nowoczesnych technologii i możliwości, jakie stwarza Internet. Osoby takie jak freelancerzy, blogerzy, magazyny branżowe- to wszystko wpływa na budowanie własnej marki i zyskanie zaufania wśród potencjalnych odbiorców. Jeśli więc dana firma ma możliwość korzystania ze współpracy z nimi, warto to wykorzystać. Każda taka współpraca powinna być odnotowana na stronie sklepu- współpraca z największymi markami brzmi wiarygodnie i zwiększa atrakcyjność danego sklepu. Najlepiej prezentować to właśnie jako karuzelę partnerów w osobnej podstronie, do której każdy użytkownik ma dostęp.

 

Walka o porzucone koszyki.

Powodów porzucenia koszyków jest wiele. To ukryte koszty, pojawiające się dopiero pod koniec realizacji zamówienia, zbyt drogi transport, brak intuicyjnego procesu finalizowania zamówień czy też  po prostu zbyt wysoka cena względem konkurencji. Aby zapobiegać takim zjawiskom należy nieustannie monitorować to zjawisko, poddawać szczegółowej analizie i wprowadzać zmiany, które mogą wnieść coś nowego. Są jednak często porzucone koszyki, których powody są zupełnie inne. Dlatego dla takich klientów, pozostawiających swoje dane warto zastosować remarketing. Polega on na wysyłaniu drogą mailową czy też smsową przypomnień o niedokończonych zakupach, informacji o darmowym transporcie czy obniżce przyszykowanej wyłącznie dla danego klienta. Takie rozwiązania nakłaniają do zakupów i niwelują ryzyko opuszczenia danego sklepu „na zawsze”.

 

„Wskaźnik strachu” pozwalający na przyspieszenie decyzji o zakupie.

Choć brzmi to groźnie i negatywnie, wskaźnik strachu jest prostym i bezpiecznym zabiegiem zwiększającym szanse na dokonanie zamówienia. Dotyczy on zwykle stanu magazynowego. Często bowiem zdarza się tak, iż potencjalny klient widzi, iż na magazynie znajduje się duża liczba danego artykułu. Wówczas zaczyna się zastanawiać, czy obecna chwila jest właściwym momentem, często tez odkłada zakup takiego produktu na później. Jeśli natomiast zobaczy, iż w magazynie są zaledwie dwie, czy trzy sztuki interesującego go produktu, w większości przypadków decyduje się na jego zakup natychmiastowo. Oczywiście nie należy przesadzać ze wskaźnikiem strachu, aby nie wywołać w potencjalnych klientach wrażenia, iż sklep nie jest właściwie zaopatrzony.